top of page

H oυσία της ζωής έγκειται στην ελευθερία με την οποία την ζείς!



Γειά σου αναγνώστη μου. Θα ήθελα πολύ αυτό το κείμενο να μετατρέψει τα κοινά μας «άγνωστα» σημεία σε λίγο πιο «γνώριμα». Θα ήθελα πολύ να σου μιλήσω για κάτι που εδώ και μέρες, μήνες, ίσως και χρόνια προβληματίζει στα σιωπηλά την ύπαρξή μου.


Οι σκέψεις μου τείνουν μονίμως να πολλαπλασιάζονται και όσο εγώ αποφεύγω να τις εξωτερικεύω, τόσο εκείνες παλεύουν πάντα για το αντίθετο. Για αυτό λοιπόν επέλεξα να σου γράψω. Υπόσχομαι να είμαι σύντομη και περιεκτική. Υπόσχομαι να μην κρύψω τίποτα από την προσωπική μου αλήθεια. Υπόσχομαι να προσπαθήσω να είμαι ψύχραιμη, και ας «βράζουν» οι λέξεις μου για το αντίθετο! Αναζητώ την ταύτισή σου και την δική μου λυτρωτική επιθυμία να πω τα πράγματα όπως ακριβώς τα σκέφτομαι. Γιατί; To oφείλω στον εαυτό μου, για αυτό!


Ελευθερία αναγνώστη μου! Σε αυτή θα αναφερθώ. Σε αυτή ξεκινάνε όλα και σε εκείνη πάντα όλα καταλήγουν. Το ερώτημα που συνεχώς τριβελίζει το μυαλό και τις σκέψεις μου είναι αν είμαστε πραγματικά ελεύθεροι. Μήπως η ύπαρξή μας τρέφεται μέσα σε μια οφθαλμαπάτη; Αν οι ζωές μας δεν μοιάζουν «κανονικές», αν δεν είναι «συμβιβασμένες» και αν δεν πάψουν να ζούν μέσα στο φόβο, τότε πόσο πραγματική είναι στα αλήθεια η ελευθερία μας;


Οι γραμμές μας είναι μονίμως απρόβλεπτες και τα όριά μας ακαθόριστα. Τα αυτονόητα μέρα με τη μέρα χάνουν την αξία τους και το δικαίωμα του να νιώθουμε άνθρωποι παύει πλέον να θεωρείται αυτονόητο. Δηλώνω ωστόσο ακόμα άνθρωπος, όποια και αν είναι τα όρια, οι γραμμές, οι συμβιβασμοί αλλά και τα «πρέπει». Εσύ; Στοιχηματίζω πως και εσύ!


Δηλώνω επαναστάτρια! Δηλώνω επαναστάτρια του εαυτού μου δίχως να επιθυμώ κανέναν θόρυβο. Τον βαρέθηκα και αυτόν. Να αποδείξω τι και σε ποιόν; Μου αρκεί να γνωρίζω εγώ όλη την αλήθεια μου. Και αν κάνω λάθη; Δικά μου είναι και αυτά και σκοπεύω να συνεχίσω να κάνω ακόμη περισσότερα. Διαφορετικά; Διαφορετικά παύω να λέγομαι επαναστάτρια.


Αγαπώ εσάς τους λίγους. Πιθανόν να μην το δείτε ποτέ, δεν με ενδιαφέρει όμως μιας και όσοι θέλω να το γνωρίζετε, το γνωρίζετε ήδη. Αγαπώ έναν άνθρωπο, στα αλήθεια πολύ! Όσο αγαπώ και τον εαυτό μου! Μου μοιάζει τόσο που μόνο εγώ γνωρίζω πόσο στα αλήθεια μου μοιάζει! Του μοιάζω τόσο που μόνο εκείνος γνωρίζει πόσο στα αλήθεια του μοιάζω! Επαναστατική αγάπη, γιατί αγαπάει όμοια. Με μια καρδιά και ας είναι τα σώματα δύο. Στην αγάπη λοιπόν νιώθω ελεύθερη, μαζί και επαναστάτρια!


Το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό θα πούν πολλοί, μα όσο και αν φαίνεται φυσιολογικό, το τίμημα της αγάπης δεν παύει να είναι ακριβό. Τελικά είμαστε ελεύθεροι; H μόνο για τα μάτια του κόσμου; Eίμαστε ελεύθεροι να αγαπάμε όποιον και όπως επιθυμούμε; Είμαστε ελεύθεροι να εκφραζόμαστε ελεύθερα και ειλικρινά; Nαι αναγνώστη μου, μα πάντα με κάποιους όρους.


Φτιαχτή η ελευθερία μας λοιπόν και αν είσαι και εσύ ένας ακόμη επαναστάτης θα το ήθελα πολύ να με πείσεις για το αντίθετο. Είναι φτιαχτή αγαπημένε/η μου γιατί ζούμε για το θεαθήναι, έως ότου να πέσουν οι μάσκες. Πότε στα αλήθεια πέφτουν; Ίσως ποτέ. Είμαστε μια υπέροχη κοινωνία γεμάτη όνειρα και επιθυμίες, οι οποίες όμως μονίμως απειλούνται από τα «πρέπει» μας και όλα αυτά επειδή είμαστε αυτό που είμαστε και όχι αυτό που θα ήθελαν κάποιοι άλλοι να γίνουμε.


Χρειαζόμαστε ένα χέρι να μας τραβήξει από την φούσκα της οφθαλμαπάτης. Τα δικά μου χέρια αδυνατούν να δράσουν μόνα τους και να φέρουν την συλλογική αλλαγή, σίγουρα όμως είναι αποφασισμένα να μην περιμένουν άλλο σταυρωμένα. Αυτό θα πει επανάσταση, δεν νομίζεις; Aυτό και ελευθερία!


Σήμερα γράφω και εννοώ κάθε μου λέξη μέχρι την τελευταία μου τελεία. Και αύριο όμως αν με ρωτήσεις πάλι τα ίδια θα σου πώ. Θα δηλώνω πάντα επαναστάτρια. Σήμερα, αύριο, για όσο. Για όσο θέλω. Για όσο αντέχω. Για όσο αντέχω να ελπίζω στην ολοκληρωτική ελευθερία της ύπαρξής μου. Το οφείλω στον εαυτό μου όπως σου είπα στην αρχή! Το ίδιο θα ήθελα ειλικρινά να κάνεις και εσύ για τον εαυτό σου. Γιατί όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. Και αν δεν συμβεί, αν δεν καταφέρουμε να αγγίξουμε την ελευθερία από την οποία αποτελούμαστε, εγώ να ξέρεις θα συνεχίσω να προσπαθώ για το αντίθετο. Γιατί η δική μου αλήθεια θα είναι πάντα για κάποιους μια πράξη επαναστατική. Η δική σου αλήθεια; Πόσο επαναστατική είναι τελικά;


_____________________________________________________________________________________________________________________


bottom of page